2013-08-29

Ordningen är återställd

På gott och ont är nu vardagen tillbaka i sitt normaltillstånd. Dagarna tillbringas inomhus och fritiden åtnjuts i betydligt mindre doser. Än så länge finns dock möjlighet att hinna med en tur på cykeln efter jobbet innan solen helt har gått ned. Gårdagen bjöd på sommarvärme och jag bestämde mig för att cykla till Östnora på kvällskvisten. Där finns en campingplats och en badstrand. Den här kvällen var det väldigt lugnt, både på campingen och i vattnet. Endast ett fåtal husvagnar stod uppställda på campingen och jag såg bara en ensam kvällsbadare i vattnet. Jag gick ut på bryggorna och satt där en stund och intalade mig att det fortfarande är sommar. Till slut började det skymma lite och det var dags att trampa sig hemåt. Skönt ändå att få sig lite luft och kvällssol inför kommande arbetsdag.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar