2013-07-03

Klöversnoa

I afton företog jag mig en liten cykeltur efter jobbet. Solen sken och det var lagom temperatur ute för lättare aktivitet. Min följeslagare på cykelturen fick bli mellankameran då den erbjuder kompakt format och stort brännviddsomfång. Bilderna för tankarna till Ted Gärdestads Klöversnoa. Ni vet... "Den som har klöver på ängarna, lägger rabarber på pengarna" och så vidare. Det fanns gott om blommande rödklöver och egentligen borde jag väl ha lyft på några rabarberblad för att se om det fanns några pengar där. Det märkliga uttrycket att "lägga rabarber på någonting" tycks förresten ha sitt ursprung i en folketymologi av uttrycket "att lägga embargo på". Nåväl, nog om detta. Då Haninge kommun är en av landets hästtätaste kommuner så förstår ni att det är svårt att göra en cykeltur utan att stöta på några hästar. De finns helt enkelt lite överallt i kommunen. Nu har jag egentligen aldrig varit så intresserad av hästar, men det är ganska vackra djur.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar